יצירת קשר
/
/
/
שהות בטוחה במרחב המוגן

שהות בטוחה במרחב המוגן

בימי מלחמה אנו נדרשים מעת לעת להיכנס למרחב המוגן, עלינו לרוץ במהירות יחד עם הילדים ולשהות שם זמן מה. הכנו לכם מספר הנחיות כיצד להפוך את המרחב המוגן לנעים ובטוח.

 

ימי המלחמה משרים עלינו לחץ וחרדות, ובתוך כך על ההורים לדאוג גם לילדים הקטנים, שלא בהכרח מבינים את המשמעות של שגרת מלחמה. מעבר לאחריות שלנו כמבוגרים לשמור על קור רוח ולתרגם את המצב ברוגע ובעדינות, עלינו גם לדאוג למרחב מוגן נעים ומרגיע עבורם, ולא פחות חשוב מזה, נגיש ובטוח.

כמה דברים שקל וחשוב לבצע:

הממ”ד, חדר המדרגות או המקלט השכונתי, הופכים להיות מקומות חשובים ומשמעותיים בימים אלה. לכן כדאי לבחון כיצד יש להתאים אותם לשהייה נעימה ובטוחה של כל המשפחה, כולל הכלב או החתול.
ניתן להכין עם הילדים ציורים לתלות על הקירות ולהכין ערכת ציור וצביעה במרחב המוגן.
מבקשים מכל ילד להביא משחקים שהוא אוהב במיוחד, ומכינים פינת משחקים בממ”ד. שימו לב שהמשחקים של הילדים הגדולים אינם מכילים חלקים קטנים שעלולים להוות סכנה לילדים מתחת לגיל 3.

את ההפוגות מנצלים על מנת לסדר את המרחב המוגן – מוציאים כל ציוד שאוחסן ואין בו שימוש, כגון כלי עבודה, חומרים רעילים, ארגזים ועוד.

שידות וכונניות מגובה 75 ס”מ מקבעים לקיר, למניעת נפילה של חפצים כבדים.

את הדרך למרחב המוגן חשוב לפנות כדי שכל בני הבית יוכלו להגיע אליו במהרה ובאופן בטוח. מזיזים חפצים גדולים וקטנים שאפשר להיתקל בהם, שטיחים, נעליים ועוד.

בהישמע אזעקה, לפני ההליכה למרחב המוגן, זכרו לבדוק שהכיריים והתנור, כבויים. בחורף חשוב לסגור תנורי חימום ובחנוכה לכבות את הנרות . ההליכה והשהייה בממד היא 10-15 דקות, זהו זמן ארוך מידי לאש לבעור ללא השגחה כלל.

בעת ירידה במדרגות, מחזיקים את הקטנטנים על הידיים. במידת הצורך מבקשים עזרה מהשכנים או ממבוגר אחראי בסביבתכם.

כדי למזער נזקים בעת אזעקה והריצה למרחב המוגן. נמנעים מכניסה עם שתייה חמה.

שומרים בממ”ד או במקלט בקבוקי מים סגורים, שימורים וחטיפים למקרה שנידרש לשהות ממושכת.

כל אזרחי המדינה נותקו מהשגרה ומהחיים הנורמליים ונאלצים להתמודד עם תחושות חרדה, כעס וחוסר שליטה. מצב המשפיע ישירות על הילדים ועל ההורים ומאתגר את

היכולת להתמודד עם מצבי לחץ ומשבר ולהסתגל לנסיבות החיים.

חשוב לספק לילדים ולנו תחושת שליטה. אחת הדרכים היא להתרכז במסוגלות לבצע פעולות שיגרה כגון: ארוחות משותפות, משחק עם הילדים, משחקי תנועה ומשחקי קופסה.

באמצעות פעולות אלו נוכל לתת מקום לביטוי הרגשות בשילוב שמירה והשגחה על הילדים.

 

אנחנו פה בשביל לעזור לכם לשמור על הילדים

הצטרפו לניוזלטר וקבלו מידע מציל חיים

שמחים שהצטרפת לניוזלטר של ארגון בטרם!

קורס למנהלות מעונות