/
/
איך מעצבים חדר לתינוק?

איך מעצבים חדר לתינוק?

תמונת לכתבה בנושא עיצוב חדר לתינוק

איפה הכי נכון למקם את המיטה? איך בוחרים את הצבע לקיר וכיצד משלבים חפצי נוי וצעצועים בחדר התינוק? השאלות הללו הן חלק בלתי נפרד מתהליך עיצוב החדר לתינוק החדש שמצטרף למשפחה. להבדיל ממה שחלקנו אולי חושבים, העיצוב הוא לא רק עניין של טעם אישי, אלא יש בו משמעויות הנוגעות לבטיחות התינוק. תכנון נכון של החדר מראש, תוך חשיבה על שלבי ההתפתחות הצפויים של התינוק, יכול לצמצם סיכונים ולהפוך את החדר למרחב בטוח יותר.

אלו הדברים שכדאי לקחת בחשבון לפני שניגשים למלאכת עיצוב חדר לתינוק:

מתי נכון להתחיל להכין את החדר?

אמרנו כבר שעיצוב החדר הוא אחד שלב כיפי המשתלב מצוין עם תחושת הקינון של סוף ההריון. עם זאת, ממש לא חייבים לסיים את החדר עד הלידה. למעשה החדר יחכה לבייבי הקטן עד גיל חצי שנה לפחות. לפי ארגון הבריאות העולמי ובהתאם להמלצת משרד הבריאות, מומלץ להשכיב תינוקות לישון  בעריסה או במיטה נפרדת לצד מיטת ההורים לכל הפחות עד גיל חצי שנה.
אם הספקתם להכין את החדר מראש, הוא יחכה לתינוק עד שהוא יעבור לישון בו, ועד אז יהיה לכם מקום נעים לחתל, להרגיע ולאחסן את הבגדים והצעצועים.

התאמת ריהוט לחדר התינוק

מיטה

גם אם בחודשים הראשונים המיטה תמתין בחדר ההורים, הנחיות הבטיחות נכונות למיטת התינוק בלי קשר לחדר בו היא נמצאת. לפני הרכישה מוודאים שהמיטה והמזרון עומדים בתקן המותאם לתינוקות, ושמידות המזרון מתאימות במדויק למידות המיטה. את המיטה  ממקמים בסמוך לקיר פנימי, הרחק מחלונות, משקעי חשמל, חוטי וילונות וחוטי מובייל.

בובות וצעצועים

בובות יפות, נחשושים במיטה וצעצועים, בהחלט מוסיפים לעיצוב החדר, ומשתלבים נהדר גם על המיטה. אך לצערנו מדובר בטעות נפוצה, חפצים מכל סוג שהוא על המיטה מסכנים את התינוק, כך שהכי נכון לשמור על סביבת השינה של התינוק ניטרלית, ולהסתפק בסדין מתוח ושק שינה או שמיכה קלה. גם על מגני הראש המעוצבים במיטה כדאי לוותר.
אבל אנחנו בענייני עיצוב ואין ספק שצעצועים יפים מוסיפים הרבה סטייל ואופי לחדר, ואנחנו לא רוצים לוותר עליהם לגמרי. בובות יפות וצעצועים מעוצבים אפשר להניח על המדף או על הרצפה. צעצועים ומשחקים מומלץ לאחסן במגירות או קופסאות נמוכות ונגישות לתינוק בשעת משחק.

ארונות מגירות ומדפים

הנה כלל שחשוב לדעת: כל רהיט מעל 90 ס”מ צריך לקבע  לקיר למניעת נפילה. אומנם התינוק נראה לכם קטן, אך תאמינו לנו הם גדלים מהר משאתם חושבים, ומתפתחים בהתאם. עד מהרה הקטן יזחל, ילך, ירוץ ויטפס על רהיטים. בקיבוע הרהיטים לקיר, אנחנו מצמצמים משמעותית את הסיכון שרהיט כבד ייפול על תינוק או ילד קטן.

חושבים לתלות מדפים לבובות, לצעצועים ולספרים שלפני השינה? רעיון נהדר, בתנאי שלא ממקמים אותם  מעל מיטת התינוק או שידת ההחתלה. אותו דבר גם לגבי תמונות.

שידת החתלה

אנחנו יודעים שהיא מופיעה בכל רשימת לידה, אבל בואו נחשוב שוב האם באמת שידת החתלה הכרחית? התשובה היא שזה תלוי… אם יש בחדר ארון שיכול לתת מענה מספק לאחסון חפצי התינוק, אז אפשר לוותר על שידת ההחתלה. ישנם הורים רבים שגם אם רכשו שידת החתלה, בפועל מחתלים את הילד על משטח רך על הרצפה או על המיטה וכך חוסכים מקום רב בחדר.
אם בכל רכשתם שידת החתלה, גם אותה נמקם הרחק מהחלון. חשוב לקבע את השידה לקיר כדי שלא תיפול, גם אם ילד שובב ינסה לטפס על המגירות. בהתאם, לפני רכישת השידה, שימו לב שהמגירות אינן נשלפות בקלות.

הצבע המושלם לחדר התינוק

עיצוב חדר לתינוק אינו מושלם בלי צבע מתאים, ויש היום מבחר אינסופי של גוונים שיכולים להשתלב נהדר בחדר התינוק. ישנם גם סוגים רבים של צבעי קיר, אבל רק חלקם אינם מדיפים חומרים רעילים. במיוחד שמדובר בבחירת צבע לחדר מיועד עבור תינוקות וילדים שהם רגישים יותר, חשוב לשים לב שהצבע והסוג הספציפי שבחרתם מיועד לחדרי תינוקות ואינו מכיל ומדיף אדים רעילים וריח לוואי.

אנחנו פה בשביל לעזור לכם לשמור על הילדים

הצטרפו לניוזלטר וקבלו מידע מציל חיים

שמחים שהצטרפת לניוזלטר של ארגון בטרם!

קורס למנהלות מעונות