יצירת קשר

/
/
מכירים את הסכנות

מכירים את הסכנות

טביעה בים אינה בהכרח מעידה על יכולות השחייה של הטובע. הסיבות השכיחות לטביעה הן היסחפות, בליעת מים, עייפות ולחץ. אדם הנלכד בזרמים נסחף לעומק הים וכתוצאה מכך מאבד שליטה על התנועה שלו במים. זה לא משנה כמה יפעל לשחות ולצאת מהזרם, כוחו של הזרם הטבעי חזק יותר. כתוצאה מהבהלה התנועות עלולות להיות מהירות ולא אפקטיביות. המאבק במים גם יכול לגרום לפגיעה פיזית כמו מכה או שריר תפוס שיקשו עוד יותר את ההתמודדות עם הים. באופן טבעי, הסיטואציה מייצרת מצוקה ולחץ המאיצים את שלב אפיסת הכוחות.

מחקרים קובעים כי צעירים נוטים להערכה מוגזמת של יכולותיהם, אך גם הם אינם יכולים לנצח את כוחות הטבע.

הנה מבחן קטן שימחיש לכם את הקשיים:

  • האם אתם באמת מכירים את הים?

הים הוא מתעתע. לפעמים דווקא כאשר הים נראה רגוע ושקט מבחוץ, בתוכו הוא גועש ורצוף זרמים פנימיים. בדומה, פני הים שמעל לבורות נראים נוחים מכיוון שהגלים בהם נמוכים.

ישנם אנשי מקצוע שיודעים לזהות ממבט מהם האזורים הבטוחים לרחצה ומאילו אזורים כדאי להתרחק. אם אינכם מכירים מספיק טוב את הים, חשוב שלא להיכנס פנימה אם אין מציל בסביבה.

תפקיד המציל הוא לא רק להציל את הטובעים, אלא בעיקר למנוע טביעות על ידי כיוון הרוחצים לאזורים הבטוחים ביותר בתוך הים. המצילים מסמנים את האזור הבטוח ובהתאם למצב הגלים והזרמים קובעים את צבע הדגל בים: בדגל לבן (המים בטוחים לשחייה), דגל אדום (ניתן לשחות אך בהגבלה), דגל שחור (הים מסוכן לרחצה).

 

  • עד כמה אתם שוחים טוב?

גם שחיינים מנוסים אינם יכולים להתמודד לבד עם ים סוער, זרמים פנימיים או בורות. לכן כאשר נכנסים למים, מוודאים שאפשר לעמוד על הקרקע (מים מקסימום בגובה חזה). השחייה תהיה תמיד במקביל לחוף ולא לעומק הים. אם אוהבים לשחות בים – מומלץ להצטרף לקבוצה ייעודית לשחייה בים ולהתמקצע. כאשר מתכוונים לשחות בים (ולא רק לבלות), מומלץ לחבר לרגל מצוף בולט שיסייע לזהות אותך במקרה של מצוקה וימנע טביעה.

 

  • איך אתם מתמודדים עם לחץ חברתי?

עם יד על הלב, האם יש הבדל בין איך שאתם מתנהגים ליד החברים שלכם ואיך שאתם מתנהגים לבד או עם המשפחה? ברור שכן! כולנו רוצים להיתפס טוב ליד החברים, להציג תדמית קשוחה ולהיראות מגניבים ומעניינים. זה טבעי וזה אפילו סבבה כשנמצאים בכיתה או במסיבה, אבל בים לחץ חברתי יכול לגרום לנו לסכן את חיינו או את חייהם של אחרים.

שתיית אלכוהול למשל, אפילו בכמות קטנה, יכולה להשפיע על שיקול הדעת בכניסה למים, ליצור תחושת בלבול ולגרום למצוקה של ממש.

לחץ חברתי גם יכול להיגרר לתחרויות ולמבחני אומץ, שעלולים להיגמר בפציעה קשה ואפילו באובדן חיים.
מה עושים? מודעות היא הצעד הראשון להתמודדות. אל תשכחו את שיקול הדעת האישי שלכם כדי שלא תצטערו מאוחר מדי.

למידע נוסף

שמחים שהצטרפת לניוזלטר של ארגון בטרם!

קורס למנהלות מעונות