יצירת קשר

/
/
מה עושים במקרה מצוקה?

מה עושים במקרה מצוקה?

זה יכול לקרות ברגע – זרם מהיר שסוחף אותך הרחק מהחוף. הדרך שבה נגיב ונתמודד ברגעי המצוקה יכולה להיות ההבדל בין חיים למוות. כתבה שאסור לכם לפספס!

הדרך הנכונה ביותר להתמודד עם מצב של מצוקה בים היא לפעול כנגד האינסטינקטים הטבעיים ולא להילחם בזרם. מומלץ לצוף ולשחות לאט עם הזרם לעומק ולצד עד שיוצאים ממנו.

במצב של סחף זרם האדם בתוך המים פתאום מבחין שהתרחק מאוד מהחוף מבלי שחש בכך. כשהוא מנסה לשחות, מתברר שאינו זז. ניסיון להילחם בזרם יוביל לבליעת מים, עייפות ולחץ שעלולים לגרום לטביעה. במקום להילחץ, מרימים את הרגליים לציפה על הבטן ונותנים לזרם לסחוף. זרם הסחף הוא  מהיר וקצר, ולרוב יוציא את האדם החוצה לאחר מטרים ספורים. בשלב זה שוחים לאט לצד הגלים לכיוון החוף. במקביל אפשר לסמן לחוף או לשחיינים וגולשים שיקראו לעזרה.

מה עושים כשרואים מישהו אחר נסחף?

גם במקרה ורואים אדם אחר טובע, יש לפעול בניגוד לאינסטינקט ולא לקפוץ לים להציל אותו. גם שחיינים מנוסים לא יוכלו לבד להציל אדם טובע, אם אין להם אביזרי ציפה מתאימים.

אז מה עושים? מתקשרים למוקד או שולחים אדם אחר לקרוא למציל. צועקים לאדם שטובע שיש עזרה בדרך. במידת האפשר מסמנים לו לשחות הצידה. ממשיכים להסתכל ולעקוב עליו מהחוף. במידת האפשר ניתן לזרוק מצוף כמו גלגל, קלקר, בקבוק ריק, כדור או כל דבר צף שיוכל להישען עליו.

למידע נוסף

שמחים שהצטרפת לניוזלטר של ארגון בטרם!

קורס למנהלות מעונות