יצירת קשר

/
/
לקרוא את הים

לקרוא את הים

מכירים את האנשים האלה שנראים לנו במבט ראשון רגועים ושלווים, אבל כשמתקרבים ומכירים אותם מתברר שבפנים יש סערות? מתברר שככה גם הים. מה שנראה לנו במבט ראשון מהחוף, אינו מגלה את העומקים והסכנות שמסתתרים מתחת לפני השטח. הכנו מדריך ראשוני לקריאה נכונה של הים:

בורות

קרקעית הים רצופה בורות בלתי נראים. לעיתים קרובות פני הים שמעל לבור נראים נוחים מכיוון שהגלים נמוכים והמים נראים שקטים יותר ביחס לגלים הנשברים בסביבה הרדודה. בורות הים יכולים להיות עמוקים ורחבים מאוד וקיימים בהם זרמים הסוחפים לעומק הים.

זרמים פנימיים

אחד הגורמים הנפוצים למצוקה בים הוא זרם סחף. הזרם מושך מהחוף לכיוון עומק הים. מיקומו של זרם סחף אינו קבוע והוא זז במהלך היום בהתאם לרוחות, לגלים ולהצטברות של חול ובורות בקרקעית הים. מהחוף נראה אזור זרם הסחף דווקא רגוע מכיוון שאין בו גלים, אבל בכניסה למים הזרם יכול לסחוף במהירות לעומק הים ולהקשות על שחיה חזרה לחוף.

גלים ורוחות

רוח חזקה יוצרת גלים גבוהים. כאשר גובה הגלים ממטר ומעלה – הים מסוכן לרחצה. גלים גבוהים יוצרים זרמי סחף מהירים ומערבולות המקשות על ההתמודדות במים גם לשחיינים מנוסים. לפני שהולכים לים, חשוב לבדוק באתרים המתאימים את מצב הים, ולא להסתפק במראה הגלים בחוף עצמו.

שוברי גלים

ישנם בים שוברי גלים טבעיים או מעשה ידי אדם, ושני הסוגים מסוכנים באותה מידה. באופן טבעי, בצמוד לשובר הגלים משני צדיו נוצרים זרמי סחף חזקים, תעלות עמוקות ומערבולות. שחייה ליד שובר הגלים מסוכנת במיוחד מחשש להילכדות בזרם סחף.  בנוסף, בהליכה על סלעים של שובר הגלים ישנה סכנת נפילה, פגיעה בסלע והילכדות בזרמי הסחף. מומלץ להתרחק משוברי הגלים בשחייה ולהימנע מהליכה עליהם.

למידע נוסף

שמחים שהצטרפת לניוזלטר של ארגון בטרם!

קורס למנהלות מעונות