יצירת קשר

המדריך להורים טריים

/
/
תינוק בא לעולם

תינוק בא לעולם

הורים עם תינוק
כשתינוק חדש בא לעולם, נולדים יחד עמו גם הורים חדשים. אפילו אם לא מדובר בילד ראשון, בכל לידה ההורים קצת אחרים וההמלצות לפעמים משתנות. הכנו עבורכם תשעה כללי זהב שצריך לדעת לחודשים הראשונות של התינוק

אומרים שכל תינוק שנולד מרחיב את לב הוריו. זה נכון, אבל לצד האושר העצום נולדות עם התינוק גם דאגות. אנחנו כאן כדי לצמצם דאגות מתוך הבנה שידע הוא כוח. ככל שיודעים מראש יותר ומתכוננים להולדת התינוק, כך נוכל לטפל בו טוב יותר בבטחה ובשמחה. לפניכם הכללים שיעזרו לכם לשמור על השפיות כשיש תינוק בבית.

 

כל מה שצריך לדעת על קנייה ראשונה לתינוק

  • בישראל מוצרי תינוקות נדרשים לעמוד בתקן רשמי. כלומר, חובה על פי חוק לייבא, לייצר ולשווק רק מוצרים העומדים בדרישות התקן שכולל בדיקות בטיחות ורעילות למוצרים. לכן בעת רכישה  בחנויות  וודאו שעל גבי האריזה מופיעים פרטי היבואן וכתובתו, פרטי ארץ הייצור ואזהרות לגבי שימוש במוצר – דבר המעיד על תהליך עמידה בתקנים.
    קראו את הוראות היצרן לגבי תקף שימוש, תחזוקה וטיפול, הגבלות גיל/ משקל וגובה.

רכישת מוצרים באינטרנט- על מנת לוודא כי המוצרים הם בטוחים, צריך לבדוק שיש באתר מידע על בטיחות המוצר (תעודת בדיקה (certificate- . מוודאים כי יש כתובת לפנות אליה לאחר הרכישה. ככל שיש יותר מידע זמין על היצרן, היבואן, המשווק או מפעילי האתר כך הסיכוי “ליפול בפח” קטן.

יד שנייה- אפשר לחסוך משאבים רבים בשימוש במוצרים משומשים. אך כאשר רוכשים מוצרים מיד שנייה, יש סיכון ברכישת דגם ישן שאינו תואם לתקני הבטיחות העדכניים. מוצרים המתאימים לשימוש מיד שנייה הם בגדים, ספרים וצעצועים – לאחר בדיקת שלמותם ותקינותם. מושבי בטיחות ועגלות נדרשים לעמוד  בתוקף שימוש. מיטות ועריסות יש לבדוק שהן תואמות לדרישות התקן ובכל מקרה בני פחות מ- 10 שנים

 

  • איפה משכיבים את התינוק לישון?

התינוק צריך לישון במיטה נפרדת משלו, בסמוך למיטת ההורים. בכל שינה (יום ולילה) יש להשכיב את התינוק על הגב על מזרן ישר. במיטה ריקה ללא כריות, שמיכות, מגני ראש, בבות, חפצים העלול לגרום לחנק בשינה. הטמפרטורה המומלצת בחדר היא 22-24 מעלות.

מומלץ כי מיטת התינוק תהיה בחדר ההורים עד גיל שנה.

 

  • איך הכי כדאי לנסוע עם התינוק?

מומלץ להושיב את התינוק ברכב כשהוא ישוב כנגד כיוון התנועה לפחות עד גיל שנתיים במושב המתאים לגילו ולמשקלו. חשוב להקפיד לחגור את התינוק היטב בכל נסיעה, ולעגן את המושב לרכב בהתאם להוראות. יש להעדיף את המושב האחורי להסעת תינוקות וילדים מכיוון שהוא הבטוח ביותר ברכב. החוק בישראל אינו מגביל גיל נסיעה במושב הקדמי, אך מדגיש כי אסור להושיב תינוק במושב בטיחות מול כרית אוויר פעילה.

 

  • כיצד מתארגנים לשעת האמבט?

זמן המקלחת הוא זמן של כיף, אבל חשוב להבין שתינוק יכול לטבוע גם במים בעומק סנטימטרים ספורים בלבד. לכן לעולם אין להשאיר תינוק או פעוט לבד באמבטיה, אפילו לא לרגע. מכינים מראש את כל מה שצריך עבור האמבטיה. מחזיקים את התינוק בכל זמן השהייה במים – דפני או כל מושב אחר לאמבטיה אינו מהווה תחלופה להחזקת התינוק בידי מבוגר.

לפני הכנסת התינוק למים, יש לבדוק כי הם בטמפרטורה נעימה, למניעת כוויות.
במידה וצריכים משהו, מבקשים עזרה או מוצאים את התינוק מהמים

 

  • מה צריך לדעת על האכלה בטוחה?

הנקה היא התזונה הטובה ביותר עבור תינוקות, אבל מרבית התינוקות ניזונים גם מבקבוק – ולא משנה אם יש בבקבוק תמ”ל או חלב אם. בכל האכלה מבקבוק התינוק צריך להיות במנח של ערסול, כשפלג גופו העליון גבוה יותר מפלג גופו התחתון. האכלה בשכיבה מלאה מסוכנת לתינוק. האכלת התינוק נעשית תמיד בהשגחת מבוגר. מתקני האכלה או חיתול מגולגל המיועד להחזקת הבקבוק אינם בטוחים לשימוש.

  • איך בוחרים מנשא מתאים?

לפני שרוכשים מנשא, חשוב לדעת כי תינוקות מתחת לגיל 4 חודשים, פגים ותינוקות עם קשיי נשימה נמצאים בסיכון ומומלץ להתייעץ עם רופא לפני השימוש. בכל מקרה, חשוב לבחור מנשא בעל תקן ישראלי, אירופאי או אמריקאי ולוודא שהמנשא מתאים לגיל התינוק ולמשקלו. חשוב שהמנשא יתאים גם לגוף ההורה ולכן מומלץ למדוד את המנשא עם התינוק בתוכו לפני השימוש הראשוני.

בכל זמן השימוש במנשא על ההורה הנושא את התינוק להיות עמו בקשר עין ולוודא כי הבד אינו חוסם את דרכי הנשימה של התינוק. מנח התינוק במנשא צריך להיות במרחק נשיקה (כך שההורה יכול לנשק את ראש התינוק בלי מאמץ) ולוודא שקיים מרווח בין הסנטר של התינוק לבית החזה על מנת למנוע חסימה של קנה הנשימה. מומלץ לנעול נעליים נוחות בעת השימוש במנשא.

 

  • מה חשוב לדעת על החתלת התינוק?

נפילה היא אחת הסיבות ההיפגעות השכיחות בילדים, וגם גובה שנראה נמוך למבוגר עלול לגרום לפגיעה חמורה אצל תינוק. זה לא משנה אם אתם משתמשים בשידת החתלה או מחתלים על רהיט גבוה אחר כמו ספה או מיטה – תמיד חשוב להחזיק את התינוק. גם אם צריך להתכופף ולקחת משהו מאחת המגירות, עושים זאת מבלי לעזוב את התינוק אפילו לשנייה.
מומלץ לטפל בתינוק במשטח על הרצפה. מומלץ כמובן להכין הכול מראש כדי למנוע סכנות מיותרות. זכרו: אתם לא יודעים מתי התינוק יתחיל להתהפך או לזוז, לכן אסור לסמוך על כך שהוא עוד קטן מדי ואינו יודע לזחול.

 

  • רגע של קפה…

עורם של תינוקות עדין יותר משל מבוגרים, ושטח העור קטן יותר. אפילו כוס תה או קפה חמימה שנשפכת על תינוק, עלולה לגרום לכוויה חמורה ורחבה שההחלמה ממנה תהיה קשה וארוכה. לכן לעולם לא שותים שתייה חמה ולא מבשלים כשהתינוק על הילדים. פני לעצמך רגע של קפה תינוקך יכול להיות על הרצפה, בטרמפולינה או עם מבוגר אחר.  גם אם התינוק נירדם, לא שותים קפה כשהוא על ההורה.

 

למידע נוסף