יצירת קשר

המדריך להורים טריים

/
/
קונים לילדים באינטרנט? כך תעשו זאת נכון

קונים לילדים באינטרנט? כך תעשו זאת נכון

ילדה מחבקת דובי

רכישה ברשת הפכה להיות הדרך הקלה, הנוחה והזולה לרכישת מוצרים שונים. לצד ריבוי האפשרויות והמחירים המוזלים, כדאי לדעת שרכישת מוצרים ברשת, במיוחד עבור ילדים ותינוקות, עלולה להיות מסוכנת

צעצועים, בגדים, טקסטיל, ואפילו רהיטים – את הכול ניתן להזמין ברשת במרחק הקלקה בלבד, בלי לצאת מהבית. זה פתרון מצוין להורים עסוקים, להשוואת מחירים איכותית ולבחירה מתוך מגוון רחב, אבל כשבוחרים מוצרים לילדים חשוב במיוחד גם לקבל מידע אמין על בטיחות המוצר. גם מוצר שנראה תמים ודומה למוצר אחר שנמכר בחנות, עלול להיות מסוכן אם אין עליו את הפיקוח הראוי.

תינוקות וילדים רגישים יותר מאשר מבוגרים ולכן, גם מוצרים שכמעט ולא יזיקו למבוגר, עלולים לגרום לנזקים חמורים אצל הקטנטנים. צעצועים, מוצצים ובקבוקים למשל  עלולים להכיל כימיקלים שונים שגורמים להרעלות אצל תינוקות.

בגדים, תחפושות ומוצרי טקסטיל עלול להכיל חומרים מתלקחים. גם מוצרי חשמל עלולים להיות מסוכנים ולגרום לדליקות. ישנם גם צעצועים מתפרקים או בגדים הכוללים חלקים שעלולים לגרום לחנק.

בישראל מוצרי תינוקות מחויבים לעמוד בתקן ועוברים בדיקה על ידי מכון התקנים. ברשת אין פיקוח, לכן זהו תפקידם של ההורים.

לפניכם 5 כללים לרכישה בטוחה ברשת:

  • מעדיפים מוצר העומד בתקן ישראלי אמריקאי או אירופאי – חפשו באתר תעודת בדיקה (certificate) המעידה על עמידה בתקן
  • קונים רק ממוכר מהימן – ככל שיש יותר מידע זמין על היצרן, היבואן, המשווק או מפעילי האתר, כך יש סיכוי טוב יותר לרכישה מוצלחת.
  • בודקים את הנחיות השימוש – בפרטי המוצר בודקים את הנחיות השימוש והאם חלה עליו מגבלת גיל או אזהרות אחרות. במידה וקיים חוסר ודאות, פונים למוכר בבקשה לפרטים נוספים.
  • מה כתבו אחרים על המוצר? – ניסיון צרכנים אחרים יכול להעיד גם על בטיחות המוצר. מאחר ואין אפשרות לבחון את זהות כותבי הביקורת, יש לקחת בערבון מוגבל את מהימנותן.
  • בודקים באתרי הריקול – חשוב לוודא שהמוצר לא הוסר מהמדפים בארץ או בעולם, בעקבות סיכון בריאות ובטיחות הצרכן. מומלץ לבדוק באתר הריקולים של משרד הכלכלה  https://www.gov.il/he/Departments/units/consumer-products-safety  ובאתרים בינלאומיים

למידע נוסף