המדריך להורים טריים

/
/
ציוד ראשוני לתינוק: מה צריך לקנות?

ציוד ראשוני לתינוק: מה צריך לקנות?

הרשת מלאה ברשימות קניות לתינוק, שאת רובן מרכיבים משווקים ורשתות הציוד לתינוק. האם באמת צריך את כל הרשימה? מה באמת חייבת לכלול הקנייה הראשונית ועל מה אפשר לוותר. כל התשובות בכתבה

 

גידול ילדים הוא עסק יקר (מאוד!). דווקא בגלל זה, לא חייבים להתחיל את מסע להורות בהוצאה מטורפת. בכלל, רשימת קניות בהריון דומה לקניות בסופר כשאנחנו מורעבים – קונים יותר מדי ובלי צורך. היום, כשהמודעות לצרכנות נבונה גבוהה מאי פעם, הגיע הזמן לגלות סוד שידוע רק להורים מנוסים: לא חייבים לקנות הכול מראש! את מרבית הציוד לתינוק אפשר לקנות אחרי הלידה, כשהתינוק או התינוקת כבר בבית, ואתם כהורים מפתחים העדפות שונות והרגלים ברורים.

למרות זאת, ישנם כמה דברים שממש מומלץ להכין עוד לפני הלידה. הכנו לכם את רשימת הלידה המצומצמת והמדויקת:

 

סלקל או מושב בטיחות לתינוק – חלק מנוהל שחרור התינוק הביתה מבית היולדות, הצוות מוודא שיש לכם סלקל או מושב בטיחות. שימו לב, הרגע שבו הפכתם להורים הוא הרגע שבו עליכם להתחיל לרכוש הרגלי התנהגות בטוחה: לא מסיעים תינוקות וילדים ברכב אלא אם כן הם חגורים במושב בטיחות בהתאם לגילם ולמשקלם. גם בנסיעה הקצרה ביותר, חוגרים את התינוק, מוודאים שהרצועות הדוקות על גופו ומושב הבטיחות או הסלקל מעוגנים היטב לרכב. זה הזמן להזכיר שתינוקות עד גיל שנתיים לפחות נוסעים נגד כיוון התנועה, והמושב הבטוח ביותר עבורם הוא המושב האחורי. אסור להסיע תינוקות במושב הקדמי, אלא אם כרית האוויר מנותקת.

 

מתלבטים בין סלקל למושב בטיחות? כנסו לכתבה

 

עריסה או מיטה + מזרון וסדין – בראשית חייו התינוק ישן במרבית שעות היממה. במיוחד בחודשים הראשונים, יש חשיבות רבה לשינה במיטה או עריסה נפרדת ועל גבי מזרון קשיח המותאם לתינוקות – לצמצום הסיכון למוות בעריסה. עם זאת, אין צורך למהר ולקנות מיטה. בחודשים הראשונים בהחלט אפשר לקנות או לשכור עריסה. חשוב לוודא כי לעריסה יש מזרון בגודל מתאים (אסור שיהיה רווח בין המזרון לגבולות העריסה) קשיח ומיועד לשינת תינוקות. מלבד המזרון, כל מה שצריך במיטה זה סדין. שמיכות, מגני ראש ובובות טקסטיל אינם מומלצים לשימוש במיטת התינוק, בשל סכנת חנק. במקום שמיכה ניתן לרכוש שק שינה ייעודי לתינוקות, הנחשב בטוח יותר. אפשרות אחרת היא להלביש את התינוק בהתאם ולוודא שהחדר בטמפרטורה שבין 22-24 מעלות.

למידע נוסף על שינה בטוחה קראו כאן

 

עגלה – עגלה נוחה חשובה לניידות שלכם עם התינוק. מנשא הוא פתרון נוח, אבל בשבועות הראשונים מומלץ להימנע משימוש במנשא, ועדיף להחזיק את התינוק על הידיים או להסיעו בעגלה עם סל שכיבה ומזרון קשיח.

 

>>איך תבחרו את העגלה המתאימה לכם? קראו כאן<<

 

מעט בגדים – האמת שהכי כיף לקנות בגדים לקטנטנים. מצד שני, הם גדלים כל כך מהר שפשוט אין סיבה לקנות הרבה בגדים. חשוב לקנות גופיות, רגליות ובגדי גוף – כמובן בהתאם לעונה של מועד הלידה. בקיץ מספיק להלביש את תינוק בשכבה אחת או שתיים, ובחורף בין שתיים לשלוש שכבות, בהתאם לטמפרטורה בסביבת התינוק. צריך לקחת בחשבון שהבגדים מתלכלכים הרבה, ולדאוג למספיק בגדים בהתאם לתדירות הכביסה. ובאותו הקשר, מומלץ לקנות סבון כביסה היפואלרגני מכיוון שעורם של התינוקות עדין ורגיש יותר משל מבוגר. בהמשך אפשר לעבור למוצרי הכביסה הרגילים בבית.

 

חבילת חיתולים – אין ספק שחיתולים הולכת להיות הקנייה הקבועה שלכם בתקופה הקרובה (וגם הרחוקה). לתינוקות שונים מתאימים חיתולים שונים, לכן בהתחלה מומלץ לנסות כמה סוגים לפני שבוחרים את סוג החיתול המועדף לתינוק. מומלץ מאוד לעקוב אחרי המבצעים לחיתולים, ולקנות בהתאם. לגבי מגבונים, מומלץ לא להיצמד לסוג מסוים, אלא לשלב בין כמה סוגים לפי המבצעים.

 

אפשר, אבל לא חובה:

 

אמבטיה – תינוקות קטנטנים ניתן לרחוץ גם בכיור, אבל אין ספק שאמבטיה ייעודית נוחה יותר. בכל מקרה, בכל רחצה מומלץ להחזיק את התינוק בידיים. גם במידה ומשתמשים במתקן להחזקת התינוק באמבטיה, חשוב להחזיקו בידיים ולא לעזוב אותו אפילו לרגע. לפני שמכניסים את הילד למים בודקים שהם נעימים למגע ולא חמים מדי. עדיף לבדוק את הטמפרטורה בעזרת מגע במרפק. מכיוון שעור התינוקות עדין מאוד, מים חמים מדי עלולים לגרום להם לכוויה.

 

>>טיפים לאמבטיה ראשונה קראו כאן <<

 

שידת החתלה – שידת החתלה יעילה מאוד כשיש צורך במקום לאחסון הבגדים וחפצי התינוק. עבור הורים רבים ההחתלה על השידה נוחה מפני שהם יכולים לעמוד זקוף בלי להתכופף במהלך ההחתלה. מצד שני, ניתן לחתל את התינוק בכל מקום – על מיטה, ספה והכי מומלץ על משטח נוח על הרצפה כשההורה יושב לצדו. במידה ומחתלים את התינוק על שידת החתלה או רהיט גבוה אחר (מיטה, ספה), אסור לעזוב אותו אפילו לרגע. תופתעו לגלות שכבר מהרגע הראשון התינוק יכול להזיז עצמו. אפילו שניות בודדות שבהן אתם מתכופפים לקחת חיתול ממגירה בשידת ההחתלה – עלולות להיות מסוכנות אם התינוק בדיוק ייפול. מכיוון שראשם של התינוקות גדול וכבד ביחס לגוף, הם נוטים ליפול על הראש, דבר שעלול לגרום לפגיעה חמורה ואף מוות.

למידע נוסף