יצירת קשר

המדריך להורים טריים

/
/
אמבטיה לתינוק: כל מה שצריך לדעת

אמבטיה לתינוק: כל מה שצריך לדעת

מה להכין מראש? איך בודקים את חום המים? כיצד הכי נכון להחזיק את התינוק ומה לעשות אם הוא בוכה? המדריך לאמבטיה מוצלחת

זמן האמבטיה לתינוק יכול להיות זמן איכות נהדר גם עבור התינוק וגם עבור ההורים. כדי שבאמת תיהנו מהאמבטיה הכנו עבורכם מדריך בארבעה צעדים:

 

  1. מתכוננים מראש – לכל משפחה יש סדר יום, הרגלים והעדפות משלה. את שעת האמבטיה מומלץ לקבוע לשעה שבה התינוק לא רעב או עייף מדי, כלומר לפחות שעה אחרי האוכל, אבל גם לא קרוב מדי לזמן הארוחה הבאה.
    לפני שמתחילים להפשיט את התינוק, צריך לוודא שיש לכם בהישג יד כל מה שנדרש: שמן אמבט או סבון לתינוקות, מגבת, חיתול, בגדים נקיים וכל דבר אחר שאתם עשויים להזדקק לו במהלך המקלחת.

חשוב לדעת: אסור להשאיר לבד תינוק במים, אפילו לא לרגע, כלומר אם שכחתם משהו עומדות בפניכם שלוש אפשרויות.

  • לבקש מאדם אחר שנמצא בבית שיביא לכם
  • לוותר על הדבר ששכחתם
  • להוציא את התינוק מהמים כדי לקחת את מה שנשכח

 

  1. מכינים את האמבטיה – אחרי שהכנו את כל החפצים, הגיע הזמן למלא את האמבטיה במים. מומלץ למלא כשליש מהאמבטיה, בצורה שכאשר התינוק מונח על אמת היד שלכם, הגב והרגליים שלו יהיו מכוסים במים, אבל החזה והבטן יהיו מחוץ למים. לפני הכנסת התינוק למים, מוודאים שהם נעימים למגע. חום המים צריך להיות תואם לחום הגוף, כ-36 מעלות. ניתן לבדוק את החום בעזרת מדחום, אבל פשוט יותר פשוט להכניס את המרפק ולהרגיש את המים.

 

  1. החזקת התינוק באמבטיה – אחד הדברים הנפלאים בזמן האמבטיה היא המגע הישיר של ההורה בתינוק. ישנם מחקרים רבים שמדברים על חשיבות המגע להתפתחות התינוק. הדרך הטובה ביותר להחזיק את התינוק היא על אמת היד של ההורה, כשראשו של התינוק שעון על פנים המרפק. את המים מתיזים בעדינות על גוף התינוק, תוך כדי ליטוף והרגעה. כאשר מרגישים יותר בטחון, אפשר להפוך את התינוק על הבטן ולהניע אותו בעדינות בתוך המים, כשראשו כמובן מחוץ למים.
    מלבד המשמעות הרגשית וההתפתחותית של המגע, יש היבט חשוב נוסף והוא השמירה על בטיחות התינוק. תינוקות יכולים לטבוע במים רדודים בעומק סנטימטרים בודדים. הטביעה מתרחשת במהירות ובדממה – ולפעמים מספיק רגע אחד של חוסר תשומת לב בשביל שיתרחש אסון. לכן, גם אם יש לכם באמבטיה התקן להושבת התינוק או כרית צפה, הם רק עזר נוסף ואינם תחליף להחזקת התינוק בכל רגע נתון. אנו ממליצים בזמן האמבטיה להרחיק את הטלפון הנייד, שלא נתפתה אפילו לרגע לעזוב את התינוק כדי לענות לטלפון או לקרוא הודעה.

 

  1. למה חשוב לשים לב? – הגוף של התינוק רך ורווי קפלים קטנים שנוטים לצבור לכלוך. במהלך הרחצה חשוב לנקות בין קפלי הצוואר והירכיים. בנוסף, צריך לבדוק שלא נתפסו שערות או חוטים סביב האברים השונים: לבדוק כל אצבע (בידיים וברגליים), את פרקי הידיים והרגליים ואצל בנים גם לבדוק סביב הפין. המטרה היא למנוע את תופעת “תסביב השערה”, תופעה שכיחה שעלולה להיות מסוכנת לקטנטנים. בדומה, מומלץ לבדוק גם בתוך שגרת היומיום את האצבעות ובהחלפת חיתול את הפין – במיוחד אם האמא סובלת מנשירת שיער לאחר הלידה.

למידע נוסף