המדריך להורים טריים

/
/
איך בוחרים עגלה לתינוק?

איך בוחרים עגלה לתינוק?

עגלה טובה יכולה לעשות הבדל של ממש בחווית ההורות. לא במקרה זו אחת ההתלבטויות המעסיקה הורים רבים עוד בשלב ההריון. אנחנו פה כדי לעזור לקבל את ההחלטה הטובה והבטוחה ביותר

לפעמים זה יכול להיות ממש מבלבל. היצע העגלות בחנויות כל כך גדול, שאי אפשר לדעת בכלל מאיפה להתחיל ומה לחפש. כשמבקשים עצות מהורים אחרים, כמעט כולם יודעים מה העגלה הכי טובה שאתם פשוט חייבים (!) לקנות וגם על איזו עגלה אסור בכלל לחשוב – הבעיה שהדעות סותרות והבלבול רק מתעצם. הסיבה לכך היא שלכל משפחה יש צרכים משלה ולכן לא לכולם מתאימה אותה עגלה.

אלו ההיבטים שצריך לבדוק כדי לבחור את העגלה המתאימה לכם ביותר:

 

בטיחות העגלה – כל עגלה שנמכרת בארץ חייבת לעמוד בתקן (ת”י 891), חשוב לוודא שכך גם העגלה שבחרתם. תזהו שהעגלה עומדת בתקן אם תמצאו על גבי העגלה או האריזה סימון עם שם היצרן, ארץ הייצור, שם הייבואן וכתובתו, לצד הנחיות שימוש. אם אתם רוכשים עגלה בחו”ל, ודאו שעומד בתקן אמריקאי או אירופאי. התקן בוחן שאין בעגלה חומרים רעילים או דליקים, את יציבות העגלה, הבלמים, חוזק השלדה והגלגלים, מנגנון הבטיחות לקיפול העגלה, את חגורת הבטיחות של העגלה והתאמתה לגיל הילדים בהתאם להמלצה. בעגלה צריכה להיות חגורת בטיחות עם חמש נקודות עיגון: רצועת מפשעה, רצועת מותניים ורצועת כתפיים המתחברות זו לזו.

למרות בדיקת התקן, חשוב שגם אתם תקחו אחריות ותבדקו את יציבות ובטיחות העגלה – שאין בה קרעים או חלקים דוקרים או שבורים, שאין שרוכים משוחררים שעלולים להיכרך סביב התינוק, שהגלגלים מנופחים היטב ויציבים, שהבלמים פועלים כראוי, שהידיות יציבות ושהעגלה כולה יציבה גם כשמפעילים עליה לחץ סביר. וטיפ נוסף: לפני שאתם קונים עגלה, שווה לעשות בדיקה באתרי ייעודיים לוודא שלא היה עליה ריקול (קריאה להחזרה) בארץ או בעולם.

 

קיפול העגלה – אם אתם מאלה שנוסעים הרבה והעגלה תבלה זמן רב בבגאז’ הרכב, מומלץ לבחור בעגלה עם מנגנון קיפול נוח ומהיר. מומלץ לפני הרכישה לבדוק שהעגלה עם כל חלקיה, נכנסת לבגאז’ בצורה נוחה. חשוב לוודא שבעגלה לפחות שני התקני נעילה נפרדים שמונעים קיפול לא מכוון, ושאין סכנה לכידה במהלך הקיפול. אם אתם גרים בבית קטן שהעגלה תהיה בו מקופלת, מומלץ לבחור עגלה שעומדת בצורה יציבה לאחר הקיפול למניעת נפילה.

גודל העגלה ומשקלה – אם אתם גרים בבניין עם מעלית, מומלץ למדוד את הרוחב של החלק הפנימי בדלת המעלית כדי לוודא שהעגלה יכנס בנוחות. גם אם אתם גרים באזור אורבני עם מדרכות צרות, עדיף לבחור בעגלה שאינה רחבה מאוד. יש קשר בין משקל העגלה ליציבותה. מצד שני, כדאי לקחת בחשבון שמשקל העגלה האמיתי כולל את משקל התינוק וכל הציוד שבעגלה. לכן אם אתם גרים באזור שיש בו הרבה עליות, מומלץ לבחור עגלה קלה יחסית (כ-9 קילו).

 

נוחות הסעת העגלה – אם אתם גרים בסביבה כפרית או מרבית לצאת לטיולי טבע, מומלץ לבחור עגלה עם גלגלים גדולים יותר ובולמי זעזועים. אם יש לכם ילד גדול יותר בבית, עדיף לבחור עגלה עם ידית אחת יציבה על פני שתי ידיות שדורשות אחיזה בשתי ידיים.

 

אקססוריז ופינוקים – למרבית העגלות היום ישנן תוספות שיכולות להפוך את חווית השימוש לנוחה ונעימה יותר, בהתאם לצרכים האישיים שלכם. זה יכול להיות סל גדול בתחתית העגלה או תאים קטנים ונגישים למפתחות, טלפון ובקבוק ליציאה מהירה ונטולת תיק. ישנן עגלות עם מושב מתהפך (עם כיוון הנ

 

עשה ואל תעשה בשימוש בעגלה

 

בחרתם עגלה? יופי! עכשיו חשוב לא פחות להשתמש בה בצורה בטוחה כדי למנוע נפילות והיפגעויות מיותרות.

הנחיות לשימוש בטוח בעגלה:

  • משתמשים בעגלה על פי הוראות השימוש. חשוב לשים לב במיוחד להגבלות הגיל והמשקל.
  • חוגרים את הילדים בכל שימוש בעגלה. גם ילדים צעירים עלולים “להחליק” וליפול מתוך העגלה. גם כשהילדים גדלים מונעים מהם לעמוד בתוך העגלה.
  • נזהרים מהעמסת משקל יתר של תיקים ושקיות על ידיות העגלה, כדי למנוע מחוסר איזון שעלול להפיל את העגלה אחורה כשהתינוק בתוכה.
  • לא עוזבים את העגלה מבלי לנעול את המעצורים למניעת הידרדרות או נפילה.
  • נמנעים ככל האפשר מעלייה וירידה במדרגות. נמנעים לחלוטין משימוש במדרגות נעות כשהתינוק בעגלה – מעדיפים להשתמש במעלית.
  • ילדים מתחת לגיל 12 לא מובילים את העגלה לבד.
  • מומלץ להימנע מחיבור סיכות או חפצים קטנים נגד עין הרע במיקום הנגיש לתינוק, מחשש לבליעה וחנק.
  • נמנעים מכיסוי העגלה בקיץ בבד אטום או טטרה למניעת אפקט חממה. בכל כיסוי העגלה חשוב להשאיר פתח למעבר חופשי של אוויר, לשמור על קשר עין עם התינוק ולבדוק מדי פעם את חום גופו.

למידע נוסף