יצירת קשר
/
/
/
טבליות כביסה וחומרי ניקוי: איפה לאחסן?

טבליות כביסה וחומרי ניקוי: איפה לאחסן?

אקונומיקה, טבליות כביסה, כלור ומסיר שומנים הם חומרי הניקוי השכיחים ביותר בגרימת הרעלות בקרב ילדים. מרבית מקרי ההרעלה מתרחשות דרך מערכת העיכול.

 

לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים מרבית הילדים שהגיעו למיון מהרעלות של חומרי ניקוי הם תינוקות ופעוטות מתחת לגיל 4, וברובם המכריע של המקרים, ההרעלה התרחשה בבית ובסביבתו. עוד עולה מהנתונים כי לרוב ההרעלה הייתה דרך מערכת העיכול, אך היא יכולה להתבטא גם דרך העור, העיניים או בשאיפה.

כרבע מההרעלות שנגרמו מחומר ניקוי היו במעורבות אקונומיקה. החומר הבא בשכיחותו כגורם להרעלה הן קפסולות כביסה. חומרים ניקוי נוספים הגורמים להרעלות הם כלור ומסיר שומנים.

גורמי הרעלה נוספים בקרב ילדים הם תרופות, חומרי הדברה וכן אלכוהול וגז מזגנים.

למה זה קורה?

ילדים הם סקרנים וחוקרים את סביבתם דרך הפה. זה חלק טבעי מההתפתחות שלהם. חומר כמו טבלית כביסה צבעוני ומושך את העין עבורם, אך מדובר בחומר מרוכז שמגע בו גורם להרעלה חמורה. גם חומרי ניקוי הנשמרים בבקבוקי שתייה או בכוסות עלולים להיראות מפתים עבור ילדים צעירים.

בנוסף, גופם של ילדים קטן ורגיש משל מבוגר ולכן הם עלולים להגיב להרעלה בצורה מהירה וחמורה במיוחד.

איך אפשר למנוע הרעלה?

הדרך הטובה ביותר למנוע הרעלה מחומרי ניקוי היא להרחיקם מהישג ידם של ילדים. שומרים את חומרי הניקוי באריזות המקוריות. לאריזות המקוריות ישנה נעילה המקשה על ילדים לפתוח אותן, אך ישנם ילדים מאוד עקשניים או טכניים שמצליחים לפתוח גם את הסגירות המורכבות ביותר. לכן, בנוסף לכך חשוב לשמור את חומרי הניקוי בארון גבוה או נעול ולא להשאירם במקום שילדים יכולים להגיע אליו.

מלבד הרעלה, אילו עוד סכנות יש במהלך הניקיון?

קשה לתפוס, אבל תינוקות ופעוטות יכולים לטבוע גם במים רדודים ואפילו בתוך דלי או גיגית. לכן מומלץ לרוקן דליים וגיגיות מיד בתום השימוש ובמידת האפשר להרחיקם מילדים.

סכנה נוספת היא נפילה מגובה, כמו סולם או רהיט שנשאר במקרה ליד החלון.

מאיזה גיל ילדים יכולים לעזור בניקיונות?

מגיל צעיר אפשר לתת לילדים תפקידים בהתאם לגילם וליכולותיהם – למשל לסדר את הצעצועים, לקפל כביסה או לנקות אבק ממדפים ומריהוט שאינו גבוה. כאשר יש בבית ילדים בקבוצות גיל שונות, ההמלצה היא לתת לגדולים יותר (בני 12 ומעלה) להשגיח על הילדים הצעירים בזמן שהילדים בגיל הביניים מסייעים בניקיונות בהתאם ליכולתם.

6 הנחיות ארגון בטרם לניקיון בטוח:

  • את חומרי הניקוי, ההדברה, הכביסה וגם את התרופות שומרים בארון גבוה או נעול הרחק מהישג ידם של ילדים.
  • שומרים את חומרי הניקוי, ההדברה והתרופות באריזות המקוריות.
  • נמנעים מהשארת סולמות ורהיטים שניתן לטפס עליהם ליד החלון למניעת נפילה.
  • מרוקנים דליים וגיגיות ממים מיד בתום השימוש
  • במידת האפשר מעדיפים לעסוק בניקיונות בזמן שהילדים אינם בסביבה.
  • לא מזמינים מדביר לפני שמוודאים שהוא מדביר מוסמך בעלת תעודה בתוקף

אנחנו פה בשביל לעזור לכם לשמור על הילדים

הצטרפו לניוזלטר וקבלו מידע מציל חיים

שמחים שהצטרפת לניוזלטר של ארגון בטרם!

קורס למנהלות מעונות