יצירת קשר
/
/
הרכב עבר תאונה? כך תדעו אם צריך להחליף את מושב הבטיחות

הרכב עבר תאונה? כך תדעו אם צריך להחליף את מושב הבטיחות

גם תאונת דרכים ללא נפגעים עלולה לפגום ביעילות מושב הבטיחות. איך יודעים האם מושב הבטיחות טוב לשימוש או שיש להחליפו? כל הפרטים בכתבה.

 

תאונה זה אף פעם לא נעים, והכי חשוב לוודא שאין פגיעה משמעותית בגוף או בנפש. אחרי שהנושא הזה טופל, הגיע הזמן לבדוק גם נזק לרכוש, כלומר לרכב ולתכולתו. מושב בטיחות שנמצא בתוך רכב שעבר תאונה, עלול להינזק בצורה שתפגע ביעילותו. לפעמים הפגיעה נראית לעין, אך לפעמים היא סמויה ולא נוכל לדעת האם הכיסא בטוח לשימוש או שבתאונה הבאה (שהלוואי ולא תקרה) הוא פשוט לא יגן מספיק טוב על הילד. פעמים רבות החלקים שנפגמים בתאונה הם החלקים הפנימיים של מושב הבטיחות או הרצועות שאמורות להגן על הילד ולספוג את מרבית הפגיעה במקרה של תאונה.

יצרני מושבי הבטיחות קובעים כי אסור להשתמש במושב בטיחות שהיה ברכב בעת תאונה. עם זאת, ארגון NHTSA האמריקאי מאפשר שימוש במושב בטיחות שעבר תאונה קלה. ההגדרה לתאונה קלה מורכבת מ- 5 שאלות שהתשובה על כולן חייבת להיות כן:

  1. האם ניתן היה להסיע את הרכב ממקום התאונה ללא גרר או כל עזרה אחרת?
  2. האם הדלת הקרובה ביותר למושב הבטיחות לא ניזוקה כלל?
  3. האם אף לא אחד מהנוסעים ברכב נפגע בתאונה ופונה או הלך מרצונו לבית החולים?
  4. האם אף לא אחת מכריות האוויר ברכב התנפחה בעת/כתוצאה מהתאונה?
  5. האם למושב הבטיחות אין נזקים נראים לעין?

אם התשובה על כל השאלות היא חיובית  יש לפנות אל יצרן מושב הבטיחות לקבלת אישור להמשך השימוש במושב. אם התשובה על אחד הסעיפים או יותר היא שלילית חובה להחליף את מושב הבטיחות לאחר התאונה.

אנחנו פה בשביל לעזור לכם לשמור על הילדים

הצטרפו לניוזלטר וקבלו מידע מציל חיים

שמחים שהצטרפת לניוזלטר של ארגון בטרם!

קורס למנהלות מעונות