/
/
איך להתמודד בקשיים מול הבוס?

כך תתמודדו בקשיים מול הבוס

בואו נודה על האמת: גם אחרי שמצאנו עבודה והתחלנו להרוויח כסף, לא תמיד הכול מושלם. זה לא קל לקום מוקדם בחופש או לעבוד אחרי יום לימודים ארוך. לא בהכרח כל משימה בעבודה היא מהנה, ובתור עובדים צעירים וחדשים חלק גדול מהמשימות נחשבות “עבודות שחורות” ומבאסות. לפעמים הבוס לא ממש נחמד. חשוב להבחין בין מקרים של בוס לא נחמד לבין מקרים שבהם מדובר במנהל שפוגע בזכויותיכם.

איך מזהים כאשר יש בעיה? חשוב להכיר היטב את זכויותיך כנוער עובד לפי החוק. בכל חשש שהמנהל פוגע בזכויותיך עליך לפעול בצורה מידית. ישנן כמה אפשרויות פעולה:

  • שיח ישיר ומכבד – כשפונים אל המנהל מומלץ לבוא ברוגע ולא ברגע של התפרצות רגשית. לשוחח עמו בצורה מכבדת ועניינית ולהסביר מתי וכיצד זכויותיך נפגעו. אפשר לשתף כיצד הפגישה גרמה לך להרגיש ולבקש שיימנע מלפגוע בך בעתיד.
  • אם מדובר במנהל ישיר שיש מעליו מנהל בכיר, והשיחה עם המנהל הישיר לא עזרה – אפשר לפנות למנהל הבכיר יותר. בכל פנייה כזו יש לבוא עם תלונה מסודרת ובה תיעוד מתי ואיך נפגעו זכויותיך. לא להיכנס לרמה אישית של עלבונות במנהל הישיר, אלא להתמקד בהבאה לידיעתו של המנהל הבכיר את הפגיעה בזכויותיך.
  • אם פנית למנהל בכיר יותר או שהמנהל הפוגע הוא גם המעסיק – מומלץ להגיש תלונה על המעסיק לשירות התעסוקה או להסתדרות הנוער העובד והלומד שתפקידם להגן על זכויותיך.

בני נוער רבים חוששים לאבד את מקום העבודה ולכן מעדיפים להתעלם מפגיעה בזכויות ומעדיפים לא להתלונן. חשוב להבין כי הזכויות נועדו להגן על בטיחותך ועל בריאותך וגם על מעמדך כעובד. מעסיק שפוגע בזכויותיך עלול לפגוע בבני נוער נוספים, ואף לגרום בסופו של דבר לפגיעה בבריאות ובבטיחות בצורה קשה וממושכת. תאונות עבודה רבות נגרמות כתוצאה מאי הקפדה על הנהלים. גם אם המשכורת מאוד חשובה לך, הבריאות ושלמות הגוף והנפש חשובים עוד יותר. עדיף לעזוב מקום עבודה שאינו מכבד אותך ולחפש מקום עבודה אחר, בטוח יותר.

איזו עבודה הכי מתאימה לי?

בית איזו עבודה הכי מתאימה לי? המדריך למתלבט שתפו בפייסבוק שתפו בוואטסאפ רוצים להתחיל לעבוד? מצוין. חשוב לדעת שלא כל עבודה מתאימה לכל אחד. כדי

קרא עוד »

זכויות מתוקף חוק עבודת נוער

בית זכויות מתוקף חוק עבודת נוער שתפו בפייסבוק שתפו בוואטסאפ חוק עבודת נוער נועד להגן על בני הנוער וזכויותיהם מול המעסיקים, ולמנוע ניצול עובדים. החוק

קרא עוד »

איך להיערך לראיון עבודה?

בית איך להיערך לראיון עבודה? שתפו בפייסבוק שתפו בוואטסאפ מזל טוב! עברתם את המשוכה הראשונה והוזמנתם לראיון עבודה. איך מתכוננים ומה מצפים מכם? הראיון נועד

קרא עוד »

המדריך למציאת עבודה

בית המדריך למציאת עבודה שתפו בפייסבוק שתפו בוואטסאפ חיפוש עבודה הוא אתגר לא פשוט, במיוחד כשמדובר במשרה המותאמת לאורח החיים וליכולות של בני הנוער. לפעמים

קרא עוד »

קראו עוד על בטיחות בני נוער בעבודה