/
/
גני משחקים: כל מה שצריך לדעת על בטיחות

גני משחקים: כל מה שצריך לדעת על בטיחות

גן שעשועים הוא המקום הטוב ביותר לפיתוח מיומנויות פיזיות, מוטוריות וחברתיות, ואחת הדרכים המוצלחות להעביר זמן איכות משותף. כמו בכל מקום, גם בגן שעשועים עלולות להסתתר סכנות. מה הן וכיצד ניתן להימנע מהן ולשחק בבטיחות?

אין כמו להעביר אחר צהריים רגוע או בוקר משותף בגן משחקים. היתרונות ברורים: הילדים יכולים להוציא אנרגיה, לתרגל פעולות מוטוריות שונות, לפגוש ילדים אחרים ובעיקר ליהנות. ומה עם המבוגרים?

הורים רבים חשים כי גן המשחקים הוא המקום שלהם לנוח, לשוחח עם חברים, וליהנות מהפוגה קלה מטרדות היום. זה נכון חלקית. אמנם גני המשחקים מהווים מרחב בטוח יחסית, אך גם בהם חשוב להשגיח היטב על הילדים, ללמד אותם את המיומנויות השונות וללוות אותם במידת הצורך ולשמור על גבולות של בטיחות. מה זה אומר בתכל’ס? לפניכם כל התשובות לדילמות המוכרות:

  • כיצד בוחרים את גן השעשועים הבטוח ביותר?

מעדיפים גני משחקים הממוקמים הרחק מהכביש או כאלה שיש בהם אפשרות לגידור מתחם המשחקים. בכל גן משחקים אמור להופיע שלט ובו מצוין מתי נערכה בו ביקורת בטיחות ומתי אמורה להיערך הביקורת הבאה. במידה ואישור הביקורת אינו בתוקף – יש להתריע במוקד העירוני 106. על כל מתקן צריך להופיע שלט ובו הנחיות שימוש והתאמת גיל. חשוב לפעול בהתאם.

  • איך מסתדרים כאשר יש כמה ילדים בגילים שונים?

לרוב הכי חשוב להשגיח צמוד על הילד הקטן ביותר, אבל זה כמובן תלוי בגיל הילדים כולם. אפשר להתחלק על ההשגחה עם הורים אחרים.

  • מה עושים אם גילינו ליקוי באחד המתקנים?

מומלץ לבדוק את מתקני המשחק לפני השימוש. אם מוצאים ליקוי יש להתריע מידית למוקד העירוני 106 ולמנוע מהילדים להשתמש במתקן. ליקויים אפשריים: חלקים שבורים, חלודים, בולטים או חסרים. ברגים רופפים, חלודים או חסרים. לפי התקן סביב מתקני המשחקים אמור להיות חול בעומק 30 ס”מ או משטחי גומי מיוחדים.

  • האם מותר לילדים קטנים לטפס על סולם למגלשה?

בהחלט. זו הזדמנות מצוינת ללמד אותם איך לטפס בצורה נכונה ובטוחה, כאשר מבוגר משגיח מקרוב. טיפוס נכון הוא לפי שיטת יד יד, רגל רגללא מעלים ילדים למקומות גבוהים שהם אינם יכולים להגיע  בעצמם. גן השעשועים מאפשר גם לתרגל את הילדים בפעולות מוטוריות נוספות כמו קפיצה, וחיזוק חגורת כתפיים.

  • כיצד מומלץ להלביש את הילדים לגן המשחקים?

כדי שיוכלו ליהנות באמת, חשוב שהילדים ילבשו בגדים נוחים. בנוסף, חשוב שיהיו ללא שרשראות, שרוכים וחוטים העלולים להיתפס במתקנים.

  • האם קרוסלות ונדנדות בטוחות לשימוש?

ישנם סוגים שונים של קרוסלות ונדנדות המותאמות לגילים שונים. בכל מקרה חשוב מאוד להרחיק ילדים מנדנדות וקרוסלות בתנועה כדי שלא ייפגעו.

  • האם מותר לאכול בגני משחקים?

אכילה תוך כדי משחק או פעילות היא מסוכנת ועלולה לגרום לחנק. מומלץ לעשות הפסקת אוכל על ספסל או על הדשא, לשבת בנחת, לאכול, לשתות ורק אז לחזור לשחק.

  • ליד מתקני המשחקים יש גם מתקני כושר. האם הם בטוחים לשימוש?

גם על מתקני הכושר צריך להיות שלט המציין מאיזה גיל ניתן להשתמש בהם ומה הנחיות השימוש הבטוחות. אסור להשתמש במתקני הכושר בניגוד להנחיות. מתקנים שאינם מיועדים לילדים עלולים לגרום לפגיעות קשות.

 

בטיחות מתקני משחקים מכון התקנים

 

אנחנו פה בשביל לעזור לכם לשמור על הילדים

הצטרפו לניוזלטר וקבלו מידע מציל חיים

שמחים שהצטרפת לניוזלטר של ארגון בטרם!

קורס למנהלות מעונות